Моє фото
Люблю свій предмет за можливість навчати життєвих цінностей та вірю, що знання мови дозволяє відкривати світ, за універсальність, гнучкість та можливість вільно спілкуватись будь-де, а також за можливість постійно вчитись самостійно і навчати інших.

неділя, 8 жовтня 2023 р.

Мотивація - успіх!






Що таке мотивація?
Найкращі у світі уроки, книги та матеріали не зацікавлять учнів, які в результаті не хочуть наполегливо вчитися, працювати, тому-що вони не достатньо мотивовані.

Мотивація є найважливішим фактором успіху учнів на всіх етапах їхнього навчання, і вчителі можуть відіграти ключову роль у забезпеченні та заохоченні такої мотивації у своїх учнів. Звичайно це легше сказати, ніж зробити, оскільки всі учні мають різну мотивацію, і потрібен час та багато зусиль, щоб навчити дітей із ентузіазмом вчитися, наполегливо працювати, ставити цілі та прагнути до успіху.



Навіть найосвіченішим вчителям із найкращими намірами інколи буває важко тримати учнів на правильному шляху. Тому незалежно від того, новачок ви чи досвідчений, спробуйте використати різні методи, щоб зацікавити учнів проявити свій справжній потенціал.

Безумовно, формування позитивної мотивації при вивченні англійської мови залежить від вмотивованого вчителя. Тільки  вмотивований вчитель дасть позитивний результат. Ключем успіху для ваших учнів є ви та ваша поведінка. А це дуже просто, якщо ви випромінюєте позитив, то ним заражаються і ваші учні. Створюйте сприятливу атмосферу на занятті та вірте в своїх учнів.  

Мотивація в процесі.

Отож, давайте розбиратися, а як забезпечити процес мотивації на уроках та які варто робити кроки.

Перш за все, на початку навчального року вам необхідно правильно організувати та провести перший урок, щоб забезпечити в учнів інтерес до вивчення мови та важливо мотивувати їх до навчання. Найкращий спосіб — це поговорити із учнями про те, як вони вчать англійську та що саме їх мотивує.

Це можна зробити наступним чином: Напишіть на дошці фразу: “The best way to learn English is…” та доповніть її власними ідеями. Учні можуть продовжити ваш список своїми ідеями. Коли вже немає ідей, запропонуйте учням розділити їх на хороші, не дуже хороші, і зовсім погані способи вивчення англійської. Обговоріть їх та попросіть учнів записати обрані ідеї в зошит. Через рік повторіть цю вправу знову. Тоді запропонуйте учням порівняти цьогорічні відповіді із минулорічними. Зауважте, що змінилося, а може відповіді ті ж самі, що й минулого року. Що дає нам ця вправа? Це дозволяє вчителю підібрати матеріал уроку за інтересами учнів, що робить урок більш цікавим та тримає учнів мотивованими довше.

На цьому етапі  мотиваційний процес не зупиняється, а лише набирає дедалі більшу швидкість та відповідальність.

Для бачення власного успіху та віри в себе в учнів, створіть середовище без загроз. Допоможіть учням побороти страх помилятися, постійно підтверджуючи свою віру в їх здібності. Зрештою, учні виправдають ваші очікування, тому зосередьтеся на «можеш». Зробіть навчання приємним, різноманітним, вносьте  новизну, виховуйте згуртованість.

Одним із елементів мого уроку є рубрика «Do you know it?». Пропоную своїм учням на домашнє завдання знайти слово чи фразу, що зацікавили їх. Наступного уроку учень записує на дошці, знайдені слова чи фрази, а решта учнів мають назвати їх переклад, записати у словник та скласти 2-3 речення. Таким чином в учнів стрімко збільшується список розмовних фраз, а навчання проходить легко та невимушено.

Не всі учні реагують на уроки одинаково. Для деяких учнів робота в групах підходить ідеально, для інших граматичний практичний  досвід може бути як найкращим, а ще для інших – а би швидше до кінця уроку. Тут важливо вчителю скористатися майстерністю. Поділюся з вами таким методом. Пропоную учням дати відповідь на запитання: What is your favourite film/ cartoon/song/actor/ sportsman? Роблю нотатки учнівських відповідей. Наступного уроку пропоную учням відгадати фразу із фільму/пісні/мультика… . Наголошую, що ця фраза із улюбленого фільму одного із учнів (тих, кому швидше би до кінця уроку, щоб його виділити, мотивувати). Учні відгадують фільм. Тоді пропоную розібрати цей фільм на фрази та переглянути його наприкінці семестру.

Для того щоб досягти високих результатів у навчанні не залишайте досягнення ваших учнів непоміченими. Будьте щедрими на позитивні підбадьорливі коментарі, визнавайте їхні досягнення, хваліть.

Не менш важливим етапом у підвищенні мотивації є виховання згуртованості. Саме тут  важливо виділити роботу над спільними учнівськими проектами, що сприяє співпраці.

В рамках тижня англійської мови серед учнів 9,10,11 класів був проведений конкурс-проєкт «Навчаємось англійською». Учні готували відео (1.5-2 хв.) улюбленого предмету, де описували види роботи на уроці англійською. На перерві на великому екрані учні мали змогу переглянути усі відеопроєкти та визначити чиє відео найкраще. Цей вид роботи робить навчання легким, пошуковим та цікавим. А також змінює думку про конкуренцію, спонукає учнів працювати, щоб досягти успіху, сприяє дружньому духу змагання.

Підписання угоди про співпрацю між нашим ліцеєм та нашими польськими та литовськими партнерами, відкрило можливості нашим учням вдосконалити свою розмовну англійську та позбутися мовного барєра, що можна віднести до найбільш мотивуючих факторів.

Наступним методом, яким хотіла поділитись це навчання учнів  ставити цілі. Памятайте, що цілі мають бути досяжні, правдоподібні, можливі та бажані. Спочатку навчайте хай на малих цілях, проте досяжних.

Ось приклад цілей:

1. My specific goals for this week are:

2. Actions or steps I will take to accomplish these goals are:

3. How I will know I have accomplished my goals is by:

 4. Possible difficulties that may interfere with my accomplishing these goals and how overcome them are:

Найбільш важливим кроком в підвищенні мотивації є власний прогрес та вміння його помічати. Учням буває важко зрозуміти, а який у них успіх. Отож, в нагоді стає відстеження власного прогресу. Це дозволяє учням бачити, скільки вони навчаються та вдосконалюються протягом року. Ось приклад завдання на бачення власного успіху :

Learn to play

I can use the Past Simple to talk about finished actions or states in the past.                                                                                                                                                                                                          I can talk about learning and studying.

I can use used to to talk about regular habits or states in the past.

I can predict what a text is going to be about and talk about sports

I can identify key details in an interview about famous sportspeople.

 I can apologise, give explanations and accept a simple apology.

I can write a short biography.

Отже, мотивація – це найважливіший процес, що забезпечує успішне формування в учнів знань, умінь та навичок та слугує для них джерелом отримання нової інформації та її осмислення. Щоб реалізувати той процес потрібен час. Оберіть правильний підхід на початковому етапі. Спостерігайте, аналізуйте, експерементуйте , впроваджуйте щось нове. Виховуйте волю та дисципліну в учнів і ви побачите прогрес. І все буде добре!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Кроки до успіху!