Моє фото
Люблю свій предмет за можливість навчати життєвих цінностей та вірю, що знання мови дозволяє відкривати світ, за універсальність, гнучкість та можливість вільно спілкуватись будь-де, а також за можливість постійно вчитись самостійно і навчати інших.

понеділок, 22 серпня 2022 р.

Підвищення мотивації ліцеїстів до навчання через впровадження інноваційних технологій на уроках англійської мови

 Підвищення мотивації ліцеїстів до навчання через впровадження інноваційних технологій на уроках англійської мови

Першочерговим завданням сучасної класичної освіти є формування в учнів  позитивної мотивації та підвищення інтересу до навчання. Основним у педагогічній майстерності вчителя є вміння заохочувати, а не змушувати.

Спонукати дітей на досягнення успіху у навчальній діяльності з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей, сприяти розвитку їхніх потенційних можливостей і бажання отримувати новий досвід у процесі навчання.

Важливим мотиваційним засобом до вивчення іноземних мов є використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Саме застосування  нових підходів на уроках якісно перевищує класичну освіту, дає можливість вчителю розкрити здібності учнів, навчити їх вчитися, розвивати потенціал, критично мислити та основне - підвищувати мотивацію до навчання. Сучасний рівень освіти та її вплив на особистісний розвиток дитини, мотивація до навчання значною мірою залежить від якісного застосування інформаційних технологій  у навчанні.

Метою даної статті є висвітлення ролі інноваційних технологій у підвищенні мотивації ліцеїстів до вивчення та якісного засвоєння матеріалу на уроках іноземної мови. Розглянути особливості формування навчальної мотивації учнів за допомогою використання ІКТ.

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)  все частіше використовуються в навчальному процесі. Це вже не інновація, а життєва необхідність. Вони  вирішують такі важливі педагогічні завдання, як розвиток творчої особистості, активізація пізнавальної діяльності, підвищення рівня мотивації при вивченні навчальних предметів, дають можливість впроваджувати принципово нові форми та методи навчання. Використання ІКТ на уроках іноземної мови дає можливість візуалізувати навчальний матеріал, що підвищує ефективність засвоєння нової інформації та розвивати пізнавальну мотивацію учнів до отримання знань. Застосовуючи інформаційно-комунікаційні технології педагог отримує доступ до автентичного сучасного матеріалу, який можна доповнювати та адаптувати відповідно до уподобань аудиторії.

Для навчання іноземної мови доцільно використовувати наступні засоби ІКТ:

1. Мультимедійні презентації використовуються для подачі інформації в різних форматах, що є найбільш продуктивним у засвоєння учнями навчального матеріалу.

Застосування мультимедійних презентацій на уроках іноземної мови:

-        Формують  навички контролю і самоконтролю;

-        Активізують пізнавальну діяльності учнів;

-        Дають можливість саморозвитку учням;

-        Якісне вивчення та  засвоювання матеріалу.

2. Інтерактивна дошка. Працюючи з інтерактивною дошкою вчитель

знаходиться постійно в центрі уваги і підтримує постійний контакт з класом. За допомогою використання інтерактивної дошки вчителю легко зберегти та зосередити увагу учнів на вивченні та засвоєнні  матеріалу завдяки наочності і більш швидкому темпу уроку. Таким чином, учні швидше засвоюють навчальний матеріал і в результаті зростає успішність кожного учня, що якісно підвищує рівень сучасної освіти.

Застосування інтерактивної дошки на уроках іноземної мови дає широку можливість використовувати Інтернет ресурси.

3. Можливості Інтернету вирішують низку  дидактичних завдань: формування навичок і вмінь читання; удосконалення умінь письмового мовлення; поповнювати словникового запасу; формування  мотивації до якісного вивчення англійської мови.

4. Комп’ютерні навчальні програми, дають можливість використовувати як готові навчальні матеріали (ігри, пісні, навчальні відео, аудіо-матеріали тощо), так і розробляти власні дидактичні матеріали (кросворди, головоломки, тести, аудіо, відео файли, подкасти та інші)

 

На своїх уроках англійської мови використовую інформаційно-комунікаційні технології, які відкривають учням доступ до альтернативних  джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, надають нові можливості для творчого пошуку, дозволяють реалізувати нові форми і методи навчання. Допомагаю учням подивитися на свою роботу та побачити прогрес. Заохочую їх проаналізувати, наскільки добре вони виконали завдання та що допомогло покращити їхній результат. За допомогою мережі Інтернет пропоную  учням  виконувати самостійні завдання для закріплення вивченого та пошуку нового.

У своїй практичній діяльності використовую такі програми та інтернет-платформи:

       Miroвіртуальна дошка, що дозволяє зробити всю роботу на уроці     інтерактивною. Має інтеграцію з багатьма іншими ресурсами.

      Quizlet онлайн сервіс для вивчення лексичного матеріалу. Тут можна створювати свої власні флеш-картки або використовувати вже готові завдання.

      Kahoot- онлайн сервіс для створення інтерактивних завдань. Дозволяє створювати тести, опитування, вікторини.

      Canva - платформа графічного дизайну, яка дозволяє створювати якісну графіку, презентації та інший візуальний контент. Сотні дивовижних шаблонів для роботи в класі, редагування pdf документів, створення карток та робочих листів.

      YouTube – платформа, яка містить ряд відео каналів має багато корисних відеоматеріалів, які допоможуть у вдосконаленні мови.

      LyricsTraining – програма, дозволяє одночасно слухати пісні та вивчати англійську.

      PlayPhrase - це платформа, на якій учні можуть слухати англійські фрази з понад 300 відеокліпів і повторювати те, що вони чують.

      English Central - на платформі English Central ліцеїсти можуть

переглядати відео щодня. Платформа рекомендує їх на основі рівня та інтересів. Дозволяє позначати слова, яких вони не знають, вивчати нові слова, заповнюючи пропуски під час взаємодії з відеорядом; використовувати нові слова в контексті, отримуючи миттєвий відгук про свою вимову.

      Elllo -  ресурс, що пропонує понад 3000 безкоштовних завдань з аудіювання від початкового до просунутого рівнів.

      У зв’язку з пандемією у світі та поширенням COVID-19 в Україні  у період карантину вчителі почали широко використовувати платформу дистанційного навчання Google classroom та усі пов’язані із ним ресурси, такі  як Googledocs. Це чудовий варіант для створення інтерактивних презентацій, різних видів вправ, тестів та ще багато інших можливостей.

Наші ліцеїсти зазвичай не помічають, що вони зробили чи досягли протягом семестру чи навчального року. Чудовим інструментом для перевірки ними свого прогресу є інтерактивні завдання до навчально-методичного комплексу Headway. Крім того, за допомогою Google form чи таблиць з темами, я можу візуалізувати їх прогрес, щоб виділити те, чого вони навчилися за цей проміжок часу.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках  англійської мови - це ефективний допоміжний технічний засіб, що підвищує мотивацію та бажання учнів вивчати англійську мову, інструмент науково-пізнавальної діяльності учнів, швидкий та ефективний засіб оцінювання та контролю знань, вмінь та навичок.

Модернізація змісту освіти в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства в першу чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов, що мотивують учнів бути успішними. 

Підвищення мотивації ліцеїстів до навчання через впровадження інноваційних технологій на уроках англійської мови

Першочерговим завданням сучасної класичної освіти є формування в учнів  позитивної мотивації та підвищення інтересу до навчання. Основним у педагогічній майстерності вчителя є вміння заохочувати, а не змушувати.

Спонукати дітей на досягнення успіху у навчальній діяльності з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей, сприяти розвитку їхніх потенційних можливостей і бажання отримувати новий досвід у процесі навчання.

Важливим мотиваційним засобом до вивчення іноземних мов є використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Саме застосування  нових підходів на уроках якісно перевищує класичну освіту, дає можливість вчителю розкрити здібності учнів, навчити їх вчитися, розвивати потенціал, критично мислити та основне - підвищувати мотивацію до навчання. Сучасний рівень освіти та її вплив на особистісний розвиток дитини, мотивація до навчання значною мірою залежить від якісного застосування інформаційних технологій  у навчанні.

Метою даної статті є висвітлення ролі інноваційних технологій у підвищенні мотивації ліцеїстів до вивчення та якісного засвоєння матеріалу на уроках іноземної мови. Розглянути особливості формування навчальної мотивації учнів за допомогою використання ІКТ.

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)  все частіше використовуються в навчальному процесі. Це вже не інновація, а життєва необхідність. Вони  вирішують такі важливі педагогічні завдання, як розвиток творчої особистості, активізація пізнавальної діяльності, підвищення рівня мотивації при вивченні навчальних предметів, дають можливість впроваджувати принципово нові форми та методи навчання. Використання ІКТ на уроках іноземної мови дає можливість візуалізувати навчальний матеріал, що підвищує ефективність засвоєння нової інформації та розвивати пізнавальну мотивацію учнів до отримання знань. Застосовуючи інформаційно-комунікаційні технології педагог отримує доступ до автентичного сучасного матеріалу, який можна доповнювати та адаптувати відповідно до уподобань аудиторії.

Для навчання іноземної мови доцільно використовувати наступні засоби ІКТ:

1. Мультимедійні презентації використовуються для подачі інформації в різних форматах, що є найбільш продуктивним у засвоєння учнями навчального матеріалу.

Застосування мультимедійних презентацій на уроках іноземної мови:

-        Формують  навички контролю і самоконтролю;

-        Активізують пізнавальну діяльності учнів;

-        Дають можливість саморозвитку учням;

-        Якісне вивчення та  засвоювання матеріалу.

2. Інтерактивна дошка. Працюючи з інтерактивною дошкою вчитель

знаходиться постійно в центрі уваги і підтримує постійний контакт з класом. За допомогою використання інтерактивної дошки вчителю легко зберегти та зосередити увагу учнів на вивченні та засвоєнні  матеріалу завдяки наочності і більш швидкому темпу уроку. Таким чином, учні швидше засвоюють навчальний матеріал і в результаті зростає успішність кожного учня, що якісно підвищує рівень сучасної освіти.

Застосування інтерактивної дошки на уроках іноземної мови дає широку можливість використовувати Інтернет ресурси.

3. Можливості Інтернету вирішують низку  дидактичних завдань: формування навичок і вмінь читання; удосконалення умінь письмового мовлення; поповнювати словникового запасу; формування  мотивації до якісного вивчення англійської мови.

4. Комп’ютерні навчальні програми, дають можливість використовувати як готові навчальні матеріали (ігри, пісні, навчальні відео, аудіо-матеріали тощо), так і розробляти власні дидактичні матеріали (кросворди, головоломки, тести, аудіо, відео файли, подкасти та інші)

 

На своїх уроках англійської мови використовую інформаційно-комунікаційні технології, які відкривають учням доступ до альтернативних  джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, надають нові можливості для творчого пошуку, дозволяють реалізувати нові форми і методи навчання. Допомагаю учням подивитися на свою роботу та побачити прогрес. Заохочую їх проаналізувати, наскільки добре вони виконали завдання та що допомогло покращити їхній результат. За допомогою мережі Інтернет пропоную  учням  виконувати самостійні завдання для закріплення вивченого та пошуку нового.

У своїй практичній діяльності використовую такі програми та інтернет-платформи:

       Miroвіртуальна дошка, що дозволяє зробити всю роботу на уроці     інтерактивною. Має інтеграцію з багатьма іншими ресурсами.

      Quizlet онлайн сервіс для вивчення лексичного матеріалу. Тут можна створювати свої власні флеш-картки або використовувати вже готові завдання.

      Kahoot- онлайн сервіс для створення інтерактивних завдань. Дозволяє створювати тести, опитування, вікторини.

      Canva - платформа графічного дизайну, яка дозволяє створювати якісну графіку, презентації та інший візуальний контент. Сотні дивовижних шаблонів для роботи в класі, редагування pdf документів, створення карток та робочих листів.

      YouTube – платформа, яка містить ряд відео каналів має багато корисних відеоматеріалів, які допоможуть у вдосконаленні мови.

      LyricsTraining – програма, дозволяє одночасно слухати пісні та вивчати англійську.

      PlayPhrase - це платформа, на якій учні можуть слухати англійські фрази з понад 300 відеокліпів і повторювати те, що вони чують.

      English Central - на платформі English Central ліцеїсти можуть

переглядати відео щодня. Платформа рекомендує їх на основі рівня та інтересів. Дозволяє позначати слова, яких вони не знають, вивчати нові слова, заповнюючи пропуски під час взаємодії з відеорядом; використовувати нові слова в контексті, отримуючи миттєвий відгук про свою вимову.

      Elllo -  ресурс, що пропонує понад 3000 безкоштовних завдань з аудіювання від початкового до просунутого рівнів.

      У зв’язку з пандемією у світі та поширенням COVID-19 в Україні  у період карантину вчителі почали широко використовувати платформу дистанційного навчання Google classroom та усі пов’язані із ним ресурси, такі  як Googledocs. Це чудовий варіант для створення інтерактивних презентацій, різних видів вправ, тестів та ще багато інших можливостей.

Наші ліцеїсти зазвичай не помічають, що вони зробили чи досягли протягом семестру чи навчального року. Чудовим інструментом для перевірки ними свого прогресу є інтерактивні завдання до навчально-методичного комплексу Headway. Крім того, за допомогою Google form чи таблиць з темами, я можу візуалізувати їх прогрес, щоб виділити те, чого вони навчилися за цей проміжок часу.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках  англійської мови - це ефективний допоміжний технічний засіб, що підвищує мотивацію та бажання учнів вивчати англійську мову, інструмент науково-пізнавальної діяльності учнів, швидкий та ефективний засіб оцінювання та контролю знань, вмінь та навичок.

Модернізація змісту освіти в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства в першу чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов, що мотивують учнів бути успішними.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Кроки до успіху!